sobota, 19 lipca 2014

Wydmy widziane moimi oczami

Wrażenia niesamowite.

Wydmy są największą atrakcją w Łebie, znajdujące się w Słowińskim Parku Narodowym między Morzem a Jeziorem Łebsko. Wydmy Ruchome znajdują się około 8 km od Łeby. Zdecydowałyśmy, że pojedziemy samochodem (**), którym zatrzymaliśmy się przed wejściem do Parku, tzn. w Rąbce. Następnie melexami podjechałyśmy na wydmy. Tam po pierwszym rzucie oka zakochałam się. Widoki zapierające wdech w piersiach: wszędzie piasek; na horyzoncie z jednej strony morze, z drugiej jezioro; z piasku wyłaniające się korzenie drzew, gałęzie; w oddali zieleń mieszająca się z piaskiem. Wyjście z wydm, gdzie rozpościera się morze, zburzone fale, mewy i nieliczni ludzie. Pod stopami czuć kamyki i piasek. Wejście na wydmy spod morza widoki sylwetek ludzi, którzy tak jak my zwiedzają te niesamowite widoki. Idziemy dolną, wyznaczoną trasą. Spoglądając ku górze widzimy małe sylwetki. Porównywałam ludzi do mrówek. Niesamowite góry. Roześmiani ludzie. Dzieci, które biegają z góry. Ścigający się dorośli.

Nigdzie się nie spieszyliśmy. Spokojnie swoim rytmem wędrowaliśmy i podziwialiśmy. Tak to najlepsze co mogło być. 

Brak deszczu, a za horyzontu wyłaniające się ciężkie chmury i ze skromnością co chwilę słońce. Nie było upału, ani nie było zimno. Było tak jak powinno być.

Wiem jedno, że kiedyś znów tutaj powrócę.

Uwaga!! Ostrzegam, że jest dużo zdjęć. Nie potrafiłam wybrać kilka, tych najlepszych, dlatego tak ich wiele.

Las i ścieżka, czyli Słowiński Parka Narodowy


Początek Wydm














Widok na Morze


Widok na Jezioro
















Powrót na Wydmy, idziemy dolną trasą














** rano przed wyjściem padał deszcz. Po pierwsze nie byłyśmy pewne, czy uda Nam się dojść do wydm przed kolejnym deszczem, dlatego był samochód. Po drugie miałam uszkodzoną kostkę (jak zwykle przy takich wyjazdach). 
** dziewczyna w niebieskiej sukience to moja prywatna siostra, M.

Jeżeli Ktoś będzie w okolicach Łeby z czystym sercem namawiam na wypad na Wydmy. Musicie to przeżyć osobiście. 

8 komentarzy:

  1. Fajnie było połazić z Tobą po wydmach!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że zechciałaś ze mną połazić po wydmach :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Zazdroszczę, ale w tym roku nie dam rady nacieszyć oczu takimi widokami. Ale co się odwlecze nie uciecze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem pewne, że Wydmy jeszcze ujrzysz, jak nie w tym roku to w kolejnym :)

      Usuń
  3. Super- poczułam ten piaskowy i nadmorski klimat...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi i bardzo się ciesze, że to poczułaś :)

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. Tak, Wydmy wyglądają jak pustynia. Wtedy, kiedy byłam było dwie godziny po deszczu więc piach był jeszcze mokry...

      Usuń