niedziela, 27 kwietnia 2014

Drzewo

Za kontynuację zabawy (za)fotografowanych podjęła się Ruda Dama. Plusem zabawy jest to, że ma ono nowe reguły. Nie oceniamy, nie dajemy punktów, nie wyróżniamy. Przesyłamy zdjęcia i jednozdaniowy opis, a następnie można skomentować, które zdjęcia najbardziej Nas zachwyciło, bądź co w danej fotografii jest najlepsze. Piszemy o swoich odczuciach i wrażeniach z odbioru danego zdjęcia. I to najbardziej mi się podoba.

Ruda Zabawa
Czytając post dotyczący zabawy zwróciłam uwagę przede wszystkim na zdanie: "Chodzi mi o to, byśmy czerpali radość z tworzenia i przedstawiali swoje autorskie spojrzenie za pomocą obrazu."  

To ono mnie przekonało to przesłania swojej interpretacji pierwszego tematu jakim było 'Drzewo':

Rośnie tam, gdzie nie powinno, na przekór wszystkim, silne, Żyje

Przed wysłaniem tej fotografii szukałam w swojej bazie takie drzewo, które najbardziej pasowało by do mnie, które by przemówiło do mnie. Miałam wybrane kilka. Były igły sosny, było przewalone drzewo, była brzoza z gołębiem i było drzewo, które widnieje na zdjęciu. I to właśnie te ostatnie wywołało u mnie największe emocje. 

W komentarzach u Rudej Damy pewna osoba zastanawiała się jakie warunki przezwycięża i gdzie rośnie. Już tłumaczę. To drzewo znajduje się kilka metrów od mojego domu. Rośnie na środku pola. Samotne, ale silne. Wokół siebie nie ma żadnego towarzysza, ani niczego co mogło by go ochraniać. Musi radzić sobie same podczas śniegu, deszczu, burzy i upału. Podczas uprawy pola rolnik musi uważać, bo 'przeszkadza'. Jego korzenie są głęboko w ziemi. Jednak nikt nie zdecydował się by go usunąć i tak przez wiele lat rośnie. Żyje. Na przekór wszystkim udowadniając, że może, że potrafi i jest bardzo silne.

11 komentarzy:

  1. Dziękuję :) Wzruszyłam się :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Blog to miejsce, gdzie nie szukamy zwady, ale radości. Konkurs zorganizowany przez Rudą Damę to rodzaj wystawy, gdzie każdy, kto tylko zechce, może coś wystawić
    Dobry pomysł na przyjazną obecność.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się z każdym Twoim słowem i to w tym jest najlepsze :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Piękne to Twoje drzewo :)) Żałuję, że przegapiłam temat drzewa, ale z ochotą dołączę do grona super fotografów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Jestem ciekawa jaki będzie następny temat :)

      Usuń
  4. A wiesz że pasowało mi od razu do Ciebie to drzewo :)

    OdpowiedzUsuń
  5. siła. moc. wiara. słupy.
    specyficzna fotografia. mocna i twarda a jednak w pewien sposób mnie rozczula. :)

    OdpowiedzUsuń