sobota, 15 lutego 2014

"Kiedy się kogoś kocha, jest się gotowym na wszystko, aby tylko zatrzymać tę osobę przy sobie."

Ja dzisiaj krótko. Nie umiem polecać filmów, ani książek, bo mi się wydaje, że zawsze to ktoś inny lepiej ubierze to, o co mi chodzi, więc nie chce powielać słów. 

Na moim blogu można zauważyć, że między swoimi wypowiedziami przemycam cytaty z książek, które według mnie są idealne i trafiają w sedno tego, co sama chce przelać na papier. Często cytuję autorkę Jodi Picoult. Cenię ją za książki, za historie, które opowiada, które trafiają w centrum mojego serca. Pierwsza moja przeczytana książka jej autorstwa to była "Bez mojej zgody", następna "Krucha jak lód", a potem poleciały inne. Można tu wymieniać wiele, które złapały mnie, wzruszyły, poprawiły humor, a także dały wiele do przemyślenia. Opowieści są proste, choć z drugiej strony opowiadają o trudniej sytuacji: chorobie, zagubionej przeszłości, traumie, porzuceniu, pogodzeniu się z nieuchronnością życia. Jeżeli ktoś potrzebuje takiej dawki emocji bardzo polecam wszystkie jej książki.
"Każdy samotnik, choćby się zaklinał, że tak nie jest, pozostaje samotny nie dlatego, że lubi, ale dlatego, że próbował stać się częścią świata, ale nie mógł, bo doznawał ciągłych rozczarowań ze strony ludzi."
Jednak zawsze z wielkim sentymentem będę wracała do swojej pierwszej opowieści, którą napisała Jodi. Podczas czytania wielokrotnie płakałam, śmiałam się, złościłam się, płakałam i rozmyślałam. Głównym tematem jest białaczka, rozprawa sądowa, trudne decyzje do podjęcia, zmagania się rodziny, emocje, a także nieuchronność życia, chęć walki i próba zwrócenia na siebie uwagi. Powiem także, że zakończenie książki bardzo mnie wstrząsnął, nie spodziewałam się takiego zwrotu akcji.
"Człowiek łatwo ulega złudzeniu, że to świat obraca się wokół niego, ale wystarczy spojrzeć w niebo, żeby zrozumieć, że wcale tak nie jest."
Obecnie oglądam film, który wyreżyserowano na podstawie właśnie opowieści "Bez mojej zgody".  Jestem zachwycona, chociaż uważam, że film nie oddał tego co w pełni daje sama książka i nasza, indywidualna wyobraźnia i film, który tworzy się podczas wchłaniania każdych napisanych przez autora słów.
"Ludzie, których kochamy, każdego dnia, w każdym momencie potrafią nas zadziwić. Że o naszej wartości nie stanowią być może nasze uczynki, ale nasz potencjał: to, do czego jesteśmy zdolni w najbardziej nieoczekiwanych sytuacjach."
Na zakończenie mojego wywodu powiem tak: kto nie czytał, niech przeczyta. Kto nie oglądał niech obejrzy. I niech przygotuje sobie stertę chusteczek, ponieważ i przy czytaniu i przy oglądaniu wielokrotnie przydadzą się.
"Dopóki człowiek chce się trzymać gorzkich wspomnień o tych, którzy odeszli, dopóty będą go one ranić. Ale chwile, z których składa się życie, płyną jak rzeka i choć na pierwszy rzut oka nic się nie zmienia, to w pewnym momencie, spojrzawszy wstecz, za siebie, widać wyraźnie, ile bólu i cierpienia wypłukały wody czasu."
znalezione w internecie
"Bo tak naprawdę każdy z nas pragnie tylko jednego: wiedzieć, że jest dla kogoś ważny.Że bez niego czyjeś życie byłoby uboższe."

4 komentarze:

  1. Marto, pierwszy z cytatów jest dokładnie o mnie....jestem samotnikiem...z wyboru, ludzie przeważnie mnie rozczarowują...niestety

    Dobrej nocki i miłych snów :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem Cię Mamo Maminka, w pełni Cię rozumiem, bo sama jestem samotnikiem, także z wyboru, pomimo iż otaczam się ludźmi to i tak jestem samotną wyspą.

      Słonecznego dnia :*
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. "Bo tak naprawdę każdy z nas pragnie tylko jednego: wiedzieć, że jest dla kogoś ważny.Że bez niego czyjeś życie byłoby uboższe." - bardzo trafne.

    Nie znam tej autorki, ale cytaty zachęcają.

    Dobrej niedzieli Cząstko :)
    Fajnie, że teraz jesteś pisana z wielkiej litery, bo zawsze miałam ochotę jej używać, zwracając się do Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z całego serca polecam, są warte przeczytania. I cytaty są bardzo mądre, dające wiele do przemyślenia.

      Chyba musiałam bardziej dojrzeć, żeby przekształcić z małej na dużą literę i w planach mam również zmianę szaty bloga, ale to chwile potrwa :)

      Słonecznego dnia :) Pozdrawiam :*

      Usuń