poniedziałek, 10 marca 2014

Jedyna decyzja

Kolejnym tematem zadania fotograficznego było:

"Jedna, jedyna decyzja może wpłynąć na całe życie"

Tym razem nie miałam problemu jak ująć temat, ponieważ od samego początku w głowie zrodził się plan i to jak chcę wszystko ukazać. Były różne próby, powstało kilkanaście ujęć i musiałam wybrać to jedyne. Ale zanim wyjaśnię dlaczego takie zdjęcie a nie inne i dlaczego taka forma to pokaże zdjęcia, które brały udział w moim małym 'castingu':
1.

2.
3.
4.
5.

Najbardziej do mnie przemawiało ostatnie zdjęcie, dlatego przesłałam je do konkursu.

Jedyna decyzja, która zaważa na naszym życiu skojarzyła mi się tylko i jedynie z ostatecznym krokiem, jakim jest samobójstwo. Nie chcę wywoływać dyskusji sprzeciwu, urazić czyiś poglądów, po prostu takie było moje pierwsze wrażenie.

Czasem w życiu dzieje się tak, że nie dajemy rady z pewnymi rzeczami, sytuacjami, zostajemy sami z naszymi myślami, nie mamy pomocy od innych osób, czasem również towarzyszy przy tym jakiś rodzaj depresji, dlatego uważamy, że jedynym wyjściem jest skończenie takiego życia i postawienie tego ostatecznego kroku. Chociaż z drugiej strony powinniśmy walczyć, podnieść się. Wiem, że jest bardzo trudno zawalczyć, nie poddać się, ale warto to zrobić, bo życie mamy tylko jedno, nie ważne jakie, ale Żyjemy. Kiedyś sama zastanawiałam się nad takim krokiem, bo nie dawałam rady, bo nie byłam rozumiana przez rówieśników, przez rodzinę, zdarzyło się coś, co chciałam wymazać z bazy pamięci. Odświeżył mnie dopiero list, który próbowałam skleić i właśnie, wtedy pomyślałam co ja chcę uczynić, co zrobić, przecież to nie tak powinno być, powinnam chcieć Żyć i właśnie w tamtym okresie życia na mojej drodze spotkałam fantastycznych ludzi (kiedyś o tym pisałam), którzy bardzo mi pomogli z pogodzeniem się ze samą sobą, z tym co kiedyś było i oto chyba chodzi, mieć Kogoś kto pokaże jakie Życie jest cenne, że warto coś robić, nie poddać się i stawiać kolejne kroki.

I chyba od tamtej sytuacji zaczęłam doceniać to co miałam, jaka byłam i jaka jestem.

Zrozumiałam, że nic na siłę, że wszystko zależy od Nas, jaki krok postawimy i jaki będzie Nasz świat. To My mamy wybór i to powinna być tylko Nasza decyzja, w pełni przemyślana decyzja.

4 komentarze:

  1. bardzo mi się spodobało Twoje zdjęcie, daje do myślenia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chciałam, żeby zdjęcie coś przekazało... Dziękuję za punkty :* Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Tak myślę jak nasze doświadczenia życiowe wpływają na rozumienie niektórych słów. Dobre decyzje to trudna sprawa czasem. Cieszę się, że tę podjęłaś...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również, nie żałuję podjętej decyzji. To są dla mnie Już stare czasy, do których staram się wracać bardzo rzadko. Jedynie chciałam przekazać poprzez moją interpretację jak ta ważna decyzja wpływa na życie każdego człowieka :) Pozdrawiam :*

      Usuń